66 dagen voor een nieuwe gewoonte

The One Thing


Ik las het boek 'The One Thing' van Gary Keller en werd door dit boek getriggerd om kritisch naar mijn dagelijkse gewoonten te kijken. Ik stelde mezelf de vraag: 'Welke ene dagelijkse nieuwe gewoonte zou al mijn doelen veel kracht bij zetten?'. 
Ik wist het antwoord wel, maar daar wilde ik niet aan: meer slapen. Veel te moeilijk!

Ik doe nog zoveel in de avond en geniet van de vrijheid om niet op mijn klok te hoeven kijken. Daar wilde ik niet aan tornen. En toch kon ik er niet onderuit. Want ik weet wel hoeveel het oplevert om voldoende uren te slapen. 

Het heeft effect op je gezondheid, je prestaties, op je gemoedstoestand en het zou me waarschijnlijk meer motivatie opleveren om drie keer per week te sporten i.p.v. 1 keer. 

Gewoon doen
En al die positieve effecten op de langere termijn, dat wil ik heel graag. Maar misschien herken je het. Als je iets wilt, maar je ziet er tegenop om te doen wat nodig is, dan blijf je er maar over nadenken. Het gevoeld dat je er niet klaar voor bent, houdt je dan op de plek. En dan verandert er dus niets...

Dus i.p.v. nog langer erover nadenken, ben ik het gewoon gaan doen. Ik ga onderweg wel uitvinden wat de juiste aanpak is om dit te laten slagen. Want tja, ik voelde me er niet 'klaar' voor. Maar dat zou ik misschien nooit zijn. 
Ik ben gestart en ik besloot mijn proces dagelijks te delen via 66 facebook lives. 

Voor mij een mooie stok achter de deur en door niet alleen mijn ervaringen te delen maar ook hoe ik omga met de worstelingen die te verwachten zijn, kan het misschien ook anderen helpen hun eigen goede voornemens na te streven. 

Je kunt het volgen via onze facebookpagina.

Als je het fijn vindt om alle video's bij elkaar te hebben, dan kun je terecht op www.khoworks.nl/66-dagen



Waar ben jij niet helemaal klaar voor?


Heb jij ook iets waar je aan kunt werken, maar waar je je niet helemaal klaar voor voelt? Je wilt wel de resultaten, maar gelooft misschien nog niet helemaal dat het je gaat lukken? Of misschien zie je er tegenop wat je ervoor moet laten? 


Begin gewoon, maak de uitdaging niet te groot. Maak van je voornemen een commitment. Doe het samen met anderen. Besluit dat je er helemaal voor gaat. En zie het als een leerproces. Met dagen dat het makkelijk gaat en dagen waarbij je aan het worstelen bent. Als het zo makkelijk was, had je het namelijk al lang gedaan. Dus geef niet op omdat je een slechte dag hebt. Stel jezelf de vragen om van die dagen te leren en je plan aan te passen. Uiteindelijk gaat het erom dat je de manier vindt, die voor jou werkt. Uiteindelijk gaat het erom, dat je ervoor gaat i.p.v. hopen dat het dit jaar beter gaat worden.

Doe je mee?

Deel in de comments wat jouw voornemens zijn en hoe je vorderingen zijn.

Ga voor alle video’s naar www.khoworks.nl/66-dagen

Dag 1 voor een nieuwe gewoonte in 2019